Oyun Tasarlanırken Kullanılan 5 Hile
Video oyunu tutkunlarındansanız, oyun esnasında fark ettiğiniz sıra dışı durumlar mutlaka olmuştur. Peki bunlar bir hata mı, yoksa aklımıza hiç gelmeyen nedenlerle oraya özellikle mi yerleştirildiler?
TikTok veya Çin'de bilinen adıyla Douyin uygulamasının fenomenlerinden bir oyun geliştirici, oyunlarda karşımıza çıkan ve çoğu zaman anlam veremediğimiz özel durumların özellikle kurgulandığını nedenleriyle birlikte anlattı. İşte oyun tasarlanırken kullanılan 5 hile.
1.Karakterin Arkasından Kapanan Kapılar
Karakter farklı bir ortama girdiğinde tamamlamış olduğu bölüme ilişkin kapının her zaman kapandığını fark ettiniz mi? Bu soruya yanıtınız evet ise ve nedenini merak ediyorsanız TikTok fenomeni oyun geliştirici bu durumun nedenini şu şekilde açıklıyor:
“Oyunlar büyüktür ve çok fazla belleğe ihtiyaç duyar. Yani, ne zaman bir şeyin içinden geçseniz veya arkanızdan bir kapıyı kapatsanız, bu son bölümü hafızadan atıp bir sonraki bölümü yükleme ekranı kullanmadan yükleyebilmemiz için gerçekleşiyor"
2. Kabul Edin İlk Oyununuzda Bu Kadar İyi Olmanız Mümkün Değil.
Multiplayer yani çoklu oyunlarda, oyun geliştiricilerin size yardımcı olduğunu biliyor muydunuz?
“Çok oyunculu bir oyunu ilk kez oynadığınızda, birkaç kişiyi öldürmezseniz, muhtemelen bu iyi bir deneyim olmadığı için oyuna geri dönmeyeceğinizi biliyoruz. Bu yüzden, deneyiminizi güzelleştirmek için ilk birkaç seferde size bir hasar artışı veriyoruz"
3. Ölmek Üzere Olduğunuza İnanıyor Musunuz?
TikTok kullanıcısı sağlık durumunuzu gösteren barın hızla azalmasının da bir kandırmacadan ibaret olduğunu dile getiriyor. Bunun nedenini ise şu şekilde açıklıyor:
“Ne kadar canın kaldığı konusunda sana yalan söylüyoruz. Ne kadar canının kaldığını gösteren bölüm, ister sayı ister çubuk olsun, aslında göründüğünden çok daha fazla. Bu sürekli ölümün eşiğindeymişsiniz gibi hissettiriyor ve sonuç olarak oyunu daha heyecanlı hale getiriyor"
4. Iskalanan Mermiler
Bazı oyuncular bu duruma bozulacak olsa da siperden çıkış anınızda birkaç mermi sizi bilerek ıskalıyor. Oyunun zorluk seviyesini düşürmek için özellikle kurgulanan bu durum sayesinde karakterin çabuk ölmesinin önüne geçilmiş oluyor.
“Bir siperden ilk çıktığınızda, yapay zekayı yaptığı ilk birkaç atışı her zaman ıskalaması için kodluyoruz. Böylece oyun çok zor olmuyor”
5. Coyote Zamanı
Looney Tunes’taki Road Runner’ı ve sürekli kovaladığı Coyote’yi hatırlayan kaç kişiyiz?
Peki, oyunlarda havada yürüyebileceğiniz kısa sürenin ‘Coyote Zamanı’ olarak tanımlandığını biliyor muydunuz?
Birçok oyuncu kısacık bir süre de olsa havadan yürüyebildiklerini veya sıçrayış yapabildiğini fark etmiştir. Bu durumun da özellikle kurgulandığını belirten oyun geliştirici
"Platform oyunlarında, karakteriniz zeminden ayrıldıktan sonra bile zıplayabilmeniz için size bir saniyelik kısacık bir süre veriyoruz. Böylece her zaman kenardan düşerek ve yapmanız gereken atlayışları kaçırarak hayal kırıklığına uğramazsınız" diyor.