
Yayınlanma: 24 Haziran 2026 12:54
Güncellenme: 24 Haziran 2026 11:05
Aykut Kocaman, Fenerbahçe’de yaşanan teknik direktör tercih süreciyle ilgili dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Tecrübeli teknik adam, süreçte yaşanan gelişmelere ilişkin kamuoyuna ilk kez konuştu.
Aykut Kocaman, Fenerbahçe’de teknik direktör tercihi sürecinin başlangıcına ilişkin yaptığı Anadolu Ajansı'na yaptığı açıklamada, sürecin Aziz Yıldırım’ın davetiyle başladığını belirtti.
Kocaman, süreçte Oğuz Çetin ile birlikte kulübün sezon planlaması ve transfer tercihleri üzerine çalışmalar yürüttüklerini ifade etti.
Sürecin ilerleyen aşamalarına da değinen Kocaman, kritik bir telefon görüşmesinin ardından iletişimin aniden kesildiğini söyledi.
Kocaman açıklamasında, yapılan görüşmenin ardından herhangi bir resmi bilgilendirme yapılmadan yeni teknik kadro kararının kamuoyuna yansıdığını ifade etti.
Tecrübeli teknik adam, kulüplerde başarı ve başarısızlığın en büyük sorumluluğunun yönetimlere ait olduğunu vurguladı.
Kocaman, tercihlerin yönetim iradesiyle şekillendiğini ve alınan kararların doğal karşılanması gerektiğini ifade etti.
Aykut Kocaman açıklamasının sonunda Fenerbahçe’ye olan bağlılığının altını çizdi.
Deneyimli teknik adam, yaşanan kırgınlıklara rağmen Fenerbahçe sevgisinin hiçbir zaman önüne geçmediğini ve kulübün başarısını temenni ettiğini söyledi.
Fenerbahçe'ye teknik direktör olarak iki dönem hizmet eden 61 yaşındaki teknik adam, ilk dönemini, 2010-13 yılları arasında geçirirken, tecrübeli çalıştırıcının ikinci dönemi, 2017-18 sezonunu kapsıyordu. Teknik adamlık kariyerinde Fenerbahçe'de bir Süper Lig şampiyonluğu yaşayan Kocaman, 2 kez de Türkiye Kupası'nda mutlu sona ulaştı.
Fenerbahçe'nin efsane isimlerinden Aykut Kocaman, 2009-10 sezonunda ise Fenerbahçe'nin sportif direktörüydü. Deneyimli çalıştırıcı, bir sezonluk görevinin ardından yeniden teknik direktörlüğe dönüş yaptı.
Aykut Kocaman'ın teknik direktörlük kariyerinde dikkat çeken detay ise 2021 yılından bu yana görev almaması oldu. Son olarak 2020-21 sezonunda şubat-ekim ayları arasındaki dönemde Başakşehir'i çalıştıran başarılı teknik adam, 29 maçlık periyotta 1.14 puan ortalaması tutturduğu İstanbul ekibinden ayrıldıktan sonra teknik direktörlük kariyerine ara vermişti. Kocaman'ın ismi son dönemde yeniden Fenerbahçe teknik direktörlüğü için geçse de, tercih edilen kişi, İsmail Kartal oldu.