
Yayınlanma: 22 Haziran 2026 20:04
Güncellenme: 23 Haziran 2026 03:08
Türkiye Futbol Federasyonu, Kulüp Lisans ve Finansal Sürdürülebilirlik Talimatı kapsamında 2026-27 sezonunda Süper Lig'de mücadele edecek kulüplerin takım harcama limitlerini açıkladı.
Federasyonun yayımladığı listeye göre, en yüksek harcama limitine sahip kulüp, Galatasaray oldu.
Geçtiğimiz sezonu şampiyon tamamlayan Galatasaray'ın harcama limiti, 9 milyar 6 milyon 596 bin 835 TL olarak açıklandı.
Sarı-kırmızılı ekip böylece Süper Lig'in en yüksek harcama limitine sahip kulübü oldu. Süper Lig'de 4 sezonluk şampiyonluk serisi yakalayan sarı-kırmızılıların, 2025-26 sezonunun devre arasında limiti, 12 milyar TL'nin üstündeydi.
Galatasaray'ın ardından listenin ikinci sırasında Fenerbahçe yer aldı.
Sarı-lacivertli kulübün 2026-27 sezonu harcama limiti 6 milyar 330 milyon 32 bin 702 TL olarak belirlendi. 2025-26 sezonunun devre arasında da en yüksek ikinci limite sahip takım olan sarı-lacivertlilerin limiti, 6.2 milyar TL olarak belirlenmişti.
TFF'nin açıkladığı verilere göre;
harcama limitine sahip oldu.
2026-27 sezonunda Trendyol Süper Lig'de mücadele edecek; Çorum FK, Amed FK ve Erzurumspor'a eşit harcama limiti verildi. Süper Lig'in yeni temsilcileri, 893.261.956 TL harcayabilecek.
| Kulüp | Harcama Limiti (TL) |
|---|---|
| Galatasaray | 9.006.596.835 |
| Fenerbahçe | 6.330.032.702 |
| Beşiktaş | 4.123.397.974 |
| Trabzonspor | 2.530.783.285 |
| Rizespor | 1.817.301.750 |
| Samsunspor | 1.124.529.320 |
| Konyaspor | 1.101.846.407 |
| Başakşehir | 1.099.918.616 |
| Kocaelispor | 953.682.308 |
| Erzurumspor | 893.261.956 |
| Çorum FK | 893.261.956 |
| Amed FK | 893.261.956 |
| Gaziantep FK | 817.925.936 |
| Gençlerbirliği | 805.716.149 |
| Eyüpspor | 801.174.603 |
| Göztepe | 678.239.611 |
| Kasımpaşa | 647.958.968 |
| Alanyaspor | 571.608.883 |
TFF tarafından belirlenen takım harcama limitleri, kulüplerin transfer, maaş ve futbolcu giderlerinde finansal sürdürülebilirlik kurallarına uygun hareket etmesini amaçlıyor.
Kulüpler belirlenen limitler çerçevesinde transfer planlaması yaparken, gerekli şartların oluşması halinde limit artırımı için federasyona başvuruda da bulunabiliyor.
Türkiye Futbol Federasyonu tarafından 2026-27 sezonu için açıklanan harcama limitleri, geçtiğimiz sezonlarda olduğu gibi takım taraftarlarını ikiye böldü. Rakiplerinin limitlerini yüksek bulan bazı takım taraftarları, kendileri için belirlenen limitleri ise "adaletsiz" olarak yorumladı.
Özellikle Trabzonspor taraftarları, mali disipline uyularak elde edilen başarılara rağmen üç İstanbul takımından daha düşük limit belirlenmesini negatif yönde eleştirdi. Bordo-mavili taraftarlar, TFF'nin belirlediği limitlerde güncellemeye gidilmesi gerektiğini savunuyor.